Recensie Daan en Nadia:

Een vriendin tipte me dit boek. Wat ik ben ik haar dankbaar voor deze tip!
Daan en Nadia gaat heel verrassend om Daan en Nadia. Zij verschillen in alles enorm. Daan is een echte optimist en Nadia is een pessimist. Daan heeft een hechte familie, Nadia totaal niet. De een wil dood en de ander wil leven. Ze ontmoeten elkaar in het ziekenhuis. Nadia ligt daar omdat ze probeerde zich van het leven te beroven. Daan is in het ziekenhuis, omdat het licht figuurlijk uitging na een optreden met zijn band. Eerst praten ze wat ongemakkelijk, maar toch ontstaat er een band. Een band die beiden sterk maakt.
Wat een verhaal! Toen ik de eerste bladzijden las, leek het er voor mij op dat dit zo'n onrealistisch verhaal ging worden. Zou dit weer zo'n verhaal worden als Een Weeffout in onze Sterren? Ik dacht nog bij me zelf, waar is de diepgang? Maar ongemerkt gaat dit boek diep! De kanker van Daan, maar ook het gevecht met het leven van Nadia staan centraal. Maar er sluimeren wat problemen op de achtergrond. Zo heeft Nadia geen hechte band met haar moeder en haar vader ziet ze niet zo veel. Daarnaast is er wat met de oom van Nadia. Waarom zou Nadia zo vijandig reageren? En waarom beschermt haar moeder Gert zo? De diepgang van dit boek is gewoon geweldig gedaan! Wat ik ook erg leuk vind, is het gebruik van grijze en witte bladzijden. Maar hier is ook een nadeel aan ; je weet dus al meteen of er iets naars staat te gebeuren. Zonder te spoilen, zal ik wel iets verklappen over het einde: de laatste zin is gewoon geweldig! Kortom een geweldig boek dat je gewoon gelezen moet hebben.