Momo - Michael Ende

Ik heb binnenkort het mondeling tentamen Duits. Een onderdeel hiervan is praten over boeken. Ik moet er twee lezen. Dit is boek 1 voor het mondeling. Zo ben ik dus voor school gaan lezen. Ik weet zeker dat ik dit boek anders niet gelezen had. Dat zou ik erg jammer vinden.
Het verhaal speelt zich af bij de ruïnes van een niet-bekend amfitheater. In de ruïnes blijkt een bijzonder meisje te wonen. Al snel komen de nieuwsgierige mensen uit de omgeving kennismaken met dit meisje dat Momo blijkt te heten. Momo wordt snel erg belangrijk voor de mensen, ze kan namelijk erg goed luisteren. Maar dan komen de grijze heren de stad en alle inwoners lastigvallen. Zij introduceren tijdsparen. Al snel gaat het bergafwaarts met de stad. Uiteindelijk komt Momo in een benarde positie. Lukt het haar om uit die positie te komen en daarmee de stad te redden van de grijze heren?
Zoals ik al eerder aangaf, moest ik boeken lezen voor het mondeling Duits. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik moest gaan lezen, anders had ik dit bijzondere verhaal nooit gelezen. Dat was dit verhaal namelijk zeker. Ik was af en toe echt verbijsterd, wat een bijzonder verhaal was dit! Dit boek was totaal niet te vergelijken met andere boeken die ik wel eens voor Duits heb gelezen.
Het boek was ook erg makkelijk te lezen. Er zit een lekker tempo in. Zo had ik dit boek vrij snel uit. Door het tempo in het boek blijf je doorlezen.
Ik heb eens iets heel anders gelezen voor het vak Duits en dit beviel mij prima. Ik raad dit boek zeker aan voor het mondeling Duits (als het tenminste op de lijst staat). Ook is dit gewoon een prima boek om voor de lol te lezen. Ik had tijdens het lezen niet echt het gevoel dat ik dit moest lezen.
Momo is dus zeker een aanrader!